POMEN TRADICIONALNE HRANE ZA ZDRAVJE

FOTO: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cavolo_salato.jpg

Naše zdravje je močno povezano z našim DROBOVJEM! Že Hipokrat je pred 2500 leti rekel, da je hrana zdravilo. Mikroflora, ki poseljuje človeka ima 150x več genov kot človek (Moschen, Weiser in Tilg, 2012) in izsledki raziskav potrjujejo Hipokratovim izjavam, da se bolezni in zdravje skrivajo v črevesju, saj ugotavljajo, da so bolezni sodobne družbe povezane z delovanjem neželenih vrst mikroorganizmov v črevesju, ki se namnožijo zaradi uživanja neustrezne hrane.

S čim lahko torej razveselimo naše črevesje, da nam bo dobro služilo? Stara ljudstva so intuitivno in s poskušanjem prišla do znanj o tem, katera hrana ugodno vpliva na počutje in razvoj ter zdravje. Eden od starodavnih postopkov shranjevanja hrane je mlečnokislinska fermentacija, s katero mlečnokislinske bakterije predprebavijo snovi, ki nam drugače niso dostopne, pravtako pa razgradijo snovi, ki so za nas drugače neustrezne. Delujejo torej PROBIOTIČNO, kar pomeni, da koristijo zdravju.

Fermentiramo lahko moko za pripravo kruha, mleko za pripravo mlečnih izdelkov (kislo mleko, skuta, …), pa tudi zelenjavo (zelje, repa) in sadje, meso in ribe.

Neprebavljene sestavine živil, ki so ušle prebavi v tankem črevesju in ki so hrana za mlečnokislinske bakterije, imenujemo PREBIOTIKI. Teh snovi je največ v regratu, radiču, korenini cikorije, česnu, čebuli, poru, gobah, artičokah, beluših, jagodičevju, celih žitnih zrnih, so pa prisotne še v 3600 drugih rastlinah. Izkazalo se je, da je najbolje uživati prebiotike in probiotike skupaj, kar zelo preprosto pomeni, da je treba vzljubiti kislo zelje, kislo repo in kisel ržen kruh pripravljen z drožmi.

Poleg tega pa kot rečeno lahko z MKB fermentiramo tudi zelenjavo (https://www.diynatural.com/fermented-vegetables/ – s soljo in https://www.thespruceeats.com/lacto-fermentation-fruit-and-… – brez soli) in sadje (https://www.thespruceeats.com/fermented-apple-chutney-13276…)

Uživanje sodobne industrijsko pridelane hrane z veliko slabih maščob in sladkorja ter predelnih žit povzroča v telesu vnetne procese, ki lahko privedejo do sodobnih bolezni, kot so diabetes tipa II, povečan holesterol, osteoporoza, srčnožilne bolezni (povzeto po: Šubic, V. 2015. Pomen uživanja tradicionalnih živil).

Zato je pomembno, da se vrnemo NAZAJ K TRADICIJI!

DOJENJE predstavlja odličen vir prebiotkiov in probiotkov za otrokov razvoj, zato je smiselno dojenje obdržati tudi v času uvajanja hrane in še nekaj časa potem ko je vsa hrana uvedena in otrok uživa že vso hrano, če seveda tako ustreza obema, otroku in mami.

In še vedno se nam lahko pridružite mame, ki boste svojim otrokom uvajale hrano, v naši srčni delavnici:

UVAJANJE HRANE IN DOJENJE + BLW

ZAČNEMO v sredo, 21. avgusta s predavanjem v živo, potem pa sledi še 10 SOČNIH dni druženja v podporni skupini, kjer vam pripravljam dodatne vsebine, odgovarjam na vaša vprašanja in vam pomagam čez prve korake uvajanja hrane, da bi bil ta proces čimbolj sproščen. Govorimo pa seveda tudi o tem, KDAJ JE PRAVI ČAS za uvajanje hrane in o vseh drugih izzivih. Več pa je napisano na povezavi: <3

FOTO: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%83%D0%B2%D0%B0%D1%87:Kagor